تصاوير منتخب

بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی ساوه

گزارش اخبار دانشکده، اخبار بسیج دانشجویی و اطلاعیه های عمومی در کانال تلگرام

آیدی کانال @basij_saveh

نوای پایگاه

بایگانی

پيوندها

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی

۰

QR کد چیست و چه کاربردی دارد؟

 آموزشی

 QR کد چیست و چه کاربردی دارد؟
کد Quick Response (کد پاسخ سریع)، یک نوع بارکد دو بعدی است که می تواند با استفاده از گوشی های هوشمند و دستگاه های اختصاصی خواندن کد QR خوانده شود، که به طور مستقیم به متن، ایمیل، وب سایت، شماره تلفن و… لینک میشود. شما حتی ممکن است  با اسکن یک کد QR به سایت مربوطه متصل شوید .
اسکن کد QR با استفاده از گوشی همراه
کد QR در ژاپن و سراسر شرق با وسعت زیاد  و در غرب به آرامی شروع به تبدیل شدن به امری عادی کرده است. به زودی شما بیش از پیش با کد QR بر روی بسته بندی محصول، نمایش فروشگاه، تبلیغات چاپی و هر تبلیغاتی که روی دیوار نصب شود و همچنین در ایمیل و وب سایت روبرو خواهید شد. دامنه استفاده از کد QR بسیار وسیع است، به خصوص برای بازاریابی و تبلیغات محصولات، علامت های تجاری، خدمات و هر چیز دیگری که  به فکر شما میرسد.
 
چگونه از کیوآر کد استفاده کنیم؟
اگر شما یک گوشی هوشمند مثل آی فون، آندروید و یا بلک بری داشته باشید، تعدادی از برنامه های مختلف اسکنر بارکد را در اختیار خواهید داشت، مانند Red Laser و Barcode Scanner. اسکنر QR قادر به خواندن و رمزگشایی داده ها از یک کد QR میباشد . اکثریت این امکانات کاملا رایگان بوده  و شما برای استفاده از آن کافیست یکبار آن را نصب کنید  و با استفاده از دوربین موبایل  خود کد QR را اسکن کنید تا گوشی شما به طور خودکار داده های کد گذاری شده را برای شما رمزگشایی کند.

برنامه های مورد نیاز برای خواندن QR Code؟
برنامه اول : Barcode Scanner

تنها کافیست نرم افزار بارکد خوان را از لینک زیر دانلود کنید و روی گوشی خودتان نصب کنید . بعد از نصب، نرم افزار را باز کنید و دوربین گوشی خود را مقابل بار کد ها قرار بدهید تا لینک را شناسایی کند و اطلاعات ان استخراج شود.

دریافت اندروید برنامه Barcode-Scanner-4.7.5

حجم: 794 کیلوبایت

برنامه دوم: QR Code Reader
 این برنامه که تخمین زده میشود تا 50 میلیون بار دانلود و نصب شده باشد، به شما امکان میدهد که براحتی هر چه تمام و در سریعترین زمان ممکن کدهای QR را اسکن نموده و اطلاعات آنها را مشاهده کنید. برای اینکار کافیست برنامه را اجرا کرده و دوربین دستگاه اندرویدی خود را به سمت کد مورد نظر بگیرید تا اطلاعات آن توسط اپلیکیشن پردازش شود.

دریافت اندروید برنامه QR_Code_Reader_v2.0
حجم: 3.35 مگابایت


توجه: برنامه اول علاوه بر QR کد ، بارکد ها (خطوط موازی موجود روی مواد غذایی و... که در فروشگاه ها استفاده میشود) را نیز شناسایی میکند.
اما برنامه دوم بسیار پرقدرت تر و سریعتر و تنها مختص کیوآرکد است. بنابراین پیشنهاد ما به شما برنامه QR Code Reader است.


مرحله آخر...

خوب حالا با یکی از برنامه های معرفی شده،  QR Code زیر را اسکن نمایید:

حال باید به اطلاعات زیر دست پیدا کنید:

کیوآر کد چیست؟
www.savehums.blog.ir/post/19

موفق باشید!

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">